პროექტები

                                                       პროექტი   "ჩვენ და  გარემო“                                                             ავტორი: მაია ჩხიკვაძე,  სსიპ დაბლაციხის საჯარო სკოლის ფიზიკისა და მათემატიკის მასწავლებელი.
                                                                                                                                                                        „ყოველი ხე, სიცოცხლის ხეა დედამიწაზე...“ ჯგუფი: „მწვანეთა სამყარო“

 ეკოკლუბის კურატორი: მაია ჩხიკვაძე,დაბლაციხის საჯარო სკოლა 2020/2021 სასწ.წელი.

 პროექტის მიზანი: ეკოლოგიური წიგნიერების ამაღლება.

პროექტის   ამოცანები: ლოკალური გარემოს შესწავლა; ეკოტურიზმის ხელშეწყობა. თანამშრომლობა სკოლას, ოჯახს, სოფლის ახალგაზრდებსა და ადგილობრივ თვითმართველობას შორის.

 ეკოკლუბის მისია: არაფორმალური განათლების ხელშეწყობა, მოსწავლეებში ეკოლოგიური წიგნიერებისა და საბუნებისმეტყველო საგნებში ცოდნის დონის ამაღლება.

 მოტივაციის გაზრდა საბუნებისმეტყველო საგნებში, გარემოსადმი მზრუნველი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება. გარემოს კვლევის უნარ-ჩვევების და სოციალური უნარ-ჩვევების განვითარება. ინფორმირება და ცნობიერების ამაღლება ეკოლოგიის საკითხებზე.

 პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი ღონისძიებები:                                                                                                                                                                                                                                                           მთა“ ნაკოშკვარას“ ლოკალური გარემოს კვლევა. გამწვანების აქციის მოწყობა; დასუფთავების აქციის მოწყობა; მდგრადი განვითარების 17 მიზნის გაცნობა; ეკოკლუბის სხდომების ჩატარება; ეკოვიქტორინის ჩატარება; პროექტების განხორციელება: „ჩვენი სოფლის მდინარე“ „სითბური ძრავები და გარემო“ მდგრადი განვითარების მე-15-ე მიზნის გაცნობა:“დედამიწის ეკოსისტემები“ , მზის კოლექტორების გამოყენების გაცნობა, ელექტროძრავების გაცნობა ; თანამშრომლიბის განმტკიცება სკოლას, ადგილობრივ საზოგადოებასა და თვითმართველობას შორის; ინტერვიუს აღება გარემოს დაცვის წარმომადგენელთან, ადგილბრივი თვითმართველობის წარმომადგენლებთან;                         რა უნდა ვიცოდეთ:                                                                                                                                  ჰაერში C O2 გაზრდა იწვევს სათბურის ეფექტს - რაც განაპირობებს გლობალურ დათბობას. ჰაერში ტემპერატურის მატებას, შედეგად ყინულების დნობა მოყვება, რაც იწვევს მსოფლიო ოკეანეების დონის ზრდას.დედამიწის ზედა და ქვედა შრეებში ჰაერის გათბობა იწვევს ქარებისა და ნალექების რეჟიმების ცვლილებას; იმისათვის რომ შემცირდეს ატმოსფეროში გამონაბოლქვი მავნე აირების შემცველობა: საჭიროა ფაბრიკა ქარხნებში გამონაბოლქვი საწვავი აირის გაფილტვრა, ავტომობილების შიგაწვის ძრავები ჩავანაცვლოთ ელექტროძრავებით,ეფექტურად გამოვიყენოდ ეკოლოგიურად სუფთა ენერგიები. ჩვენი გზავნილია: „დავეხმაროთ ატმოსფეროს ჰაერის გაჯანსაღებაში"







                                   პროექტი: "ჩვენ  ეკოკლუბელები ვართ"
                                              ავტორი : მაია ჩხიკვაძე.


სასკოლო აქტივობების ხელშეწყობის“ პროგრამის ფარგლებში დაფინანსებული წრეების/პროექტების პროგრამული ანგარიში


  1. ზოგადი ინფორმაცია

1
დაფინანსების მიმღები საჯარო სკოლა

სსიპ ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის სოფელ დაბლაციხის საჯარო სკოლა
2
დაფინანსების მიმღები საჯარო სკოლის დირექტორი
(სახელი, გვარი,  ტელ. ელ. ფოსტა)
ლიანა გიორგაძე დირექტორის მ/შ , 599625323
3
მიმართულება:
ქვემიმართულება (წრეების შემთხვევაში):
დაფინანსებული პროექტის სახელწოდება (არსებობის შემთხვევაში):

,,ჩვენ   ეკოკლუბელები   ვართ’’
4
წრის/პროექტის ფარგლებში ფაქტიურად ჩატარებული საათების რაოდენობა
20
5
ჩართული მოსწავლეების რაოდენობა
11
6
წრის/პროექტის ფარგლებში სამინისტროსგან მიღებული თანხის ოდენობა:
(დაფინანსების ხელშეკრულებით/ბრძანებით განსაზღვრული)
400
7
წრის/პროექტის ფარგლებში საანგარიშო პერიოდისთვის მიღებული დაფინანსებიდან გაწეული ხარჯი:
400
8
წრის/პროექტის ფარგლებში აუთვისებელი ფულის ნაშთი (ლარი) (არსებობის შემთხვევაში)

0


  1. წრის/პროექტის შესრულების ანგარიში

ა) წრის/პროექტით განსაზღვრული ამოცანების შესრულება

განხორციელებული ძირითადი აქტივობები
ძირითადი აქტივობის შესრულების მოკლე აღწერა

განხორციელებული აქტივობით მიღებული კონკრეტული შედეგი
1.
კითხვა-პასუხი, დიალოგი,დისკუსია
მოსწავლეები  ეკოკლუბის სხდომებზე, კლუბის კურატორთან ერთად, კითხვა-პასუხის გზით ადგენდნენ ეკოლოგიურ პრობლემებს, მსჯელობენ სხვადასხვა საკითხებზე. მაგალითად  გაეროს მდგრადი განვითარების მიზნებზე, და სხვა...
მოსწავლეები გაეცნენ მდგრადი განვითარების 17 მიზანს
2.
ინფორმაციის მოძიება, გაზიარება
მოსწავლეები მოიძევენ ინფორმაციას,ენციკლოობე-დიების, ისტ-ის დახმარებით. ინფორმაციის გამოქვეყნება ხდება საქართველოს სატყეო პორტალზე.“ ეკოლოგების გუნდი,  ჩართული არის კონკურსში„ნიკო კეცხოველის სასკოლო პრემია 2019“
მოსწავლეები გაეცნენ საყმაწვილო ენციკლობედიებს,
3.
პრეზენტაცია
მოსწავლეები, გუნდები, ეკოკლუბის სხდომებზე ახდენდნენ მოძიებული ინფორმაციის პრეზენტაციას
პრეზენტაციის უნარ-ჩვევების განვითარება
4.
პროექტი
მოსწავლეებმა განახორციელეს ორი სასწავლო პროექტი:1) „ჩვენი სოფლის მდინარე“ და „სითბური ძრავები და გარემო“  შეადგინეს სოფლის მდინარის შენაკადთა რუკა, ასევე განიხილეს შიგაწვის ძრავების გარემოზე უარყოფითი ზემოქმედების შედეგები და ელექტროძრავების მოდელი. ჩაატარეს დასუფთავებისა და გამწვანების აქციები, ეკოვიქტორინა და სხვა.
თანამშრომლობის უნარ-ჩვევების განვითარება
და ა. შ.




ბ) წრის/პროექტის განხორციელებაში ჩართული პირები

სახელი, გვარი
სკოლაში დაკავებული პოზიცია
წრის/პროექტის ფარგლებში შესრულებული სამუშაოს მოკლე აღწერა
შრომითი ხელშეკრულების N, თარიღი
გაცემული ანაზღაურების ჯამური ოდენობა/ლარი
1
მაია ჩხიკვაძე
მასწავლებელი
პროექტის   განხორციელება,
სათანადო    აქტივობებით

# 32, 20 ნოემბერი 2017წ.
200
2
მარინა მამალაძე
საქმისმწარმოებელი
დაეხმაროს პროექტის განმხორციელებელ მასწავლებელს.  
# 32, 20 ნოემბერი 2017წ.
200

გ) წრის/პროექტის ფარგლებში შესყიდული რესურსები

რესურსის დასახელება
რაოდენობა
სულ ღირებულება (ლარი)
რესურსებზე დახარჯული ჯამური თანხა
რესურსებითვის მიღებული თანხის აუთვისებელი ნაწილი
1





2



3



და ა. შ.




დ) შენიშვნა ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   

სკოლის დირექტორის ხელმოწერა და ბეჭედი 
________________________________________
წრის/პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებლის ხელმოწერა:
____მაია  ჩხიკვაძე_____________________________________


ანგარიშის შევსების თარიღი:
_________________________________________




                                                 პროექტი "ჩვენ  ეკოკლუბელები ვართ"
1.      შესავალი/  პრეზენტაცია  ეკოკლუბის მისიის, გეგმის წარდგენა.                              ეკოკლუბის კურატორი: მაია ჩხიკვაძე.   დაბლაციხის საჯარო სკლის ფიზიკა-მათემატიკის მასწავლებელი.                                                                              მასწავლებელმა მოსწავლეებს გააცნო ეკოკლუბის მისია და მოსწავლეთა ჩაართულობით ერთობლივად შეიმუშავეს  გეგმა.                                        გამოყენებული აქტივობები: კითხვა-პასუხი, დიალოგი, მინი-ლექცია.

2. შესავალი, წიგნის განხილვა „რა არის რა“/თემა:   „ცოდნა და მეცნიერება“;
წიგნის განხილვა/„რა არის რა“,თემა:  „მეცნიერება და თანამშრომლობა“ ;
მოსწავლეებმა  მოცემული თემები განიხილეს შემდეგი აქტივობებით: ჯგუფური მუშაობით და ჯიქსო მეთოდის გამოყენებით:
4. შესავალი, ეკოკლუბის მორიგი სხდომა. პრეზენტაცია ჩვენი სოფლის და სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები. სოფლის ადგილობრივი თვითმართველობის ჩართულობა;
მოსწავლეებმა სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები გააცნეს სოფლის დეპუტატს:

გამოყეNებული აქტივობები:  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, დიალოგი
5. შესავალი,პროექტის დაგეგმვა „ჩვენი სოფლის მდინარე, ადვოკატირება“;
პრობლემის დადგენის შემდეგ, მოსწავლეებმა გუნდის კურატორთან ერთად შეიმუშავეს პროექტი:“ჩვენი სოფლის მდინარე“
---------------  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, მდინარის რუკის შედგენა, საუბარი;
6. პრეზენტაცია-„ჩვენი სოფლის მდინარე“ /თვითმართველობის ჩართულობა/
-------------პრეზენტაციები:
7. დისკუსია - ბავშვის უფლებათა 24 მუხლისა და საქართველოს კონსტიტუციის 37 მუხლის განხილვა;/მშობლების, მასწავლებლების, თვითმართველობის წარმომადგენლების,XII-კლ -ის    მოსწავლეების ჩართულობით;
------------------ჯგუფური მუშაობა, კითხვა-პასუხი, დისკუსია;
8. ექსპერიმენტის განხილვა, სასმელი წყლის ლაბორატორიული ანალიზი;
-------------------- ინფორმაციის მოძიება,  საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა საფუძვლებისა და  ისტ-ის გამოყენება, საუბარი, კითხვა-პასუხი;

9.  წიგნის განხილვა,“ რა არის რა „   თემა : „ნორჩი მკვლევარები“
------------ მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
10. წიგნის  განხილვა, იაკობ გოგებაშვილის „საგანძური“ თემა: „ბუნების მოვლენანი“
მოსწავლეები გაეცნენ ი.გოგებაშვილის „საგანძურის“ მიხედვით :ბუნების მოვლენებს.
--------------- ინფორმაციის მოძიება,კითხვა-პასუხი;
11. შესავალი/ პრეზენტაცია :რა არის ეკოსისტემა?ეკოსისტემები
-----------მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
12. შესავალი/რეზენტაცია : გამზომი ხელსაწყოები და მეცნიერება:  ისტ-ის გამოყენება,  მოდელებისა  და  მანიპულატივების დამზადება ;
მოსწავლეებმა განიხილეს ელექტროძრავების მოდელის სქემა, დაამზადეს ნივთიერებათა აგრეგატული მდგომარეობის მოდელი(მანიპულატივი);
-------კითხვა-პასუხი;
13. შესავალი/ გონებრივი იერიში, თემა: გლობალური დათბობა;
-------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი,პროექტზე მუშაობა: „სითბური ძრავები და გარემო“ , ჯგუფური სამუშაო;
14. ვირტუალური ლაბორატორია, სიმულაცია: სათბურის ეფექტი-ს  განხილვა;
----------კითხვა-პასუხი, მინი ლექცია;
      15. შესავალი, ფილმის ჩვენება/განხილვა(გარემოს დაცვის საკითხებზე) რა იყო მათთვის მნიშვნელოვანი, რა მოეწონათ? როგორი ემოცია  ჰქონდათ ფილმის ყურების შემდეგ?
------------ისტ-ის გამოყენება, ფილმი: ნერგების  განხილვა, კითხვა-პასუხი;

16. წიგნის განხილვა, ნიკო კეცხოველის  ნაწარმოების მიხედვით.ტურისტული რუკის შედგენა( გურიის რეგიონის) და საქართველოს სატყეო პორტალზე მონიშვნა;
მოსწავლეებმა გაეცნენ ნ. კეცხოველის სახელმძღვანელოს :მეეცხრე მთაც გადავიარე;
----------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი;
17. ტურისტული/ლაშქრობა: „ ნიკო კეცხოველის კვალდაკვალ“
მარშუტი:ხიდისთავი(ნ. დუმბაძის სახლ-მუზეუმი)ნაბეღლავის ქარხანა,  ბახმარო;
მოსწავლეებმა ისტ-ის დახმარებით გაიარეს მარშუტი:ხიდისთავი, ნაბეღლავი, ბახმარო;
--------ისტ-ის გამოყენენბა;

18. აქტივობა-აქციის მოწყობა: სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება;
 ნერგების დარგვა, პლაკატების დამზადება;
---------დასუფთავების აქცია, ნერგების დარგვა;
19.  ეკოვიქტრინის ჩატარება. მოსწავლეთა ჩართულობით;
მოსწავლეებმა განიხილეს სახელმძღვანელო, „ჩემი მიზნების წიგნი“: გაეცნენ მდგრადი განვითარების 17 მიზანს;
ჯგუფური მუშაობა,ეკოვიქტორინა;
20.  პრეზენტაცია/ ბუკლეტის დამზადება.
         -პრეზენტაცია;
1.      შესავალი/  პრეზენტაცია  ეკოკლუბის მისიის, გეგმის წარდგენა.                                                                                                                                    ეკოკლუბის მისიის გაცნობა და მოსწავლეთა ჩაართულობით ერთობლივად   გეგმის შემუშავება.                                                                                         გამოყენებული აქტივობები: კითხვა-პასუხი, დიალოგი, მინი-ლექცია.

2. შესავალი, წიგნის განხილვა „რა არის რა“/თემა:   „ცოდნა და მეცნიერება“;
წიგნის განხილვა/„რა არის რა“,თემა:  „მეცნიერება და თანამშრომლობა“ ;
მოსწავლეებმა  მოცემული თემები განიხილეს შემდეგი აქტივობებით: ჯგუფური მუშაობით და ჯიქსო მეთოდის გამოყენებით:
4. შესავალი, ეკოკლუბის მორიგი სხდომა.                                                                            პრეზენტაცია ჩვენი სოფლის და სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები. სოფლის ადგილობრივი თვითმართველობის ჩართულობა;
მოსწავლეებმა სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები გააცნეს სოფლის დეპუტატს:

გამოყენებული აქტივობები:  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, დიალოგი
5. შესავალი,პროექტის დაგეგმვა „ჩვენი სოფლის მდინარე, ადვოკატირება“;
პრობლემის დადგენის შემდეგ, მოსწავლეებმა გუნდის კურატორთან ერთად შეიმუშავეს პროექტი:“ჩვენი სოფლის მდინარე“
--- ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, მდინარის რუკის შედგენა, საუბარი;
6. პრეზენტაცია-„ჩვენი სოფლის მდინარე“ /თვითმართველობის ჩართულობა/
--პრეზენტაციები:
7. დისკუსია - ბავშვის უფლებათა 24 მუხლისა და საქართველოს კონსტიტუციის 37 მუხლის განხილვა;/მშობლების, მასწავლებლების, თვითმართველობის წარმომადგენლების,XII-კლ -ის    მოსწავლეების ჩართულობით;
--ჯგუფური მუშაობა, კითხვა-პასუხი, დისკუსია;
8. ექსპერიმენტის განხილვა, სასმელი წყლის ლაბორატორიული ანალიზი;
-- ინფორმაციის მოძიება,  საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა საფუძვლებისა და  ისტ-ის გამოყენება, საუბარი, კითხვა-პასუხი;

9.  წიგნის განხილვა,“ რა არის რა „   თემა : „ნორჩი მკვლევარები“
-- მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
10. წიგნის  განხილვა, იაკობ გოგებაშვილის „საგანძური“ თემა: „ბუნების მოვლენანი“
მოსწავლეები გაეცნენ ი.გოგებაშვილის „საგანძურის“ მიხედვით :ბუნების მოვლენებს.
-- ინფორმაციის მოძიება,კითხვა-პასუხი;
11. შესავალი/ პრეზენტაცია :რა არის ეკოსისტემა?ეკოსისტემები
-----------მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
12. შესავალი/რეზენტაცია : გამზომი ხელსაწყოები და მეცნიერება:  ისტ-ის გამოყენება,  მოდელებისა  და  მანიპულატივების დამზადება ;
მოსწავლეებმა განიხილეს ელექტროძრავების მოდელის სქემა, დაამზადეს ნივთიერებათა აგრეგატული მდგომარეობის მოდელი(მანიპულატივი);
-------კითხვა-პასუხი;
13. შესავალი/ გონებრივი იერიში, თემა: გლობალური დათბობა;
-------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი,პროექტზე მუშაობა: „სითბური ძრავები და გარემო“ , ჯგუფური სამუშაო;
14. ვირტუალური ლაბორატორია, სიმულაცია: სათბურის ეფექტი-ს  განხილვა;
---კითხვა-პასუხი, მინი ლექცია;
      15. შესავალი, ფილმის ჩვენება/განხილვა(გარემოს დაცვის საკითხებზე) რა იყო მათთვის მნიშვნელოვანი, რა მოეწონათ? როგორი ემოცია  ჰქონდათ ფილმის ყურების შემდეგ?
--ისტ-ის გამოყენება, ფილმის  განხილვა, კითხვა-პასუხი;

16. წიგნის განხილვა, ნიკო კეცხოველის  ნაწარმოების მიხედვით.ტურისტული რუკის შედგენა( გურიის რეგიონის) და საქართველოს სატყეო პორტალზე მონიშვნა;
მოსწავლეებმა გაეცნენ ნ. კეცხოველის სახელმძღვანელოს :მეეცხრე მთაც გადავიარე;
---ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი;
17. ტურისტული/ლაშქრობა: „ ნიკო კეცხოველის კვალდაკვალ“
მარშუტი:ხიდისთავი(ნ. დუმბაძის სახლ-მუზეუმი)ნაბეღლავის ქარხანა,  ბახმარო;
მოსწავლეებმა ისტ-ის დახმარებით გაიარეს მარშუტი:ხიდისთავი, ნაბეღლავი, ბახმარო;
--ისტ-ის გამოყენენბა;

18. აქტივობა-აქციის მოწყობა: სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება;
 ნერგების დარგვა, პლაკატების დამზადება;
--დასუფთავების აქცია, ნერგების დარგვა;
19.  ეკოვიქტრინის ჩატარება. მოსწავლეთა ჩართულობით;
მოსწავლეებმა განიხილეს სახელმძღვანელო, „ჩემი მიზნების წიგნი“: გაეცნენ მდგრადი განვითარების 17 მიზანს;
--ჯგუფური მუშაობა,ეკოვიქტორინა;
20.  პრეზენტაცია/ ბუკლეტის დამზადება.
         --პრეზენტაცია;
1.      შესავალი/  პრეზენტაცია  ეკოკლუბის მისიის, გეგმის წარდგენა.                                             მასწავლებელმა მოსწავლეებს გააცნო ეკოკლუბის მისია და მოსწავლეთა ჩაართულობით ერთობლივად შეიმუშავეს  გეგმა.                                        გამოყენებული აქტივობები: კითხვა-პასუხი, დიალოგი, მინი-ლექცია.

2. შესავალი, წიგნის განხილვა „რა არის რა“/თემა:   „ცოდნა და მეცნიერება“;
წიგნის განხილვა/„რა არის რა“,თემა:  „მეცნიერება და თანამშრომლობა“ ;
მოსწავლეებმა  მოცემული თემები განიხილეს შემდეგი აქტივობებით: ჯგუფური მუშაობით და ჯიქსო მეთოდის გამოყენებით:
4. შესავალი, ეკოკლუბის მორიგი სხდომა. პრეზენტაცია ჩვენი სოფლის და სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები. სოფლის ადგილობრივი თვითმართველობის ჩართულობა;
მოსწავლეებმა სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები გააცნეს სოფლის დეპუტატს:

გამოყეNებული აქტივობები:  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, დიალოგი
5. შესავალი,პროექტის დაგეგმვა „ჩვენი სოფლის მდინარე, ადვოკატირება“;
პრობლემის დადგენის შემდეგ, მოსწავლეებმა გუნდის კურატორთან ერთად შეიმუშავეს პროექტი:“ჩვენი სოფლის მდინარე“
---------------  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, მდინარის რუკის შედგენა, საუბარი;
6. პრეზენტაცია-„ჩვენი სოფლის მდინარე“ /თვითმართველობის ჩართულობა/
-------------პრეზენტაციები:
7. დისკუსია - ბავშვის უფლებათა 24 მუხლისა და საქართველოს კონსტიტუციის 37 მუხლის განხილვა;/მშობლების, მასწავლებლების, თვითმართველობის წარმომადგენლების,XII-კლ -ის    მოსწავლეების ჩართულობით;
------------------ჯგუფური მუშაობა, კითხვა-პასუხი, დისკუსია;
8. ექსპერიმენტის განხილვა, სასმელი წყლის ლაბორატორიული ანალიზი;
-------------------- ინფორმაციის მოძიება,  საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა საფუძვლებისა და  ისტ-ის გამოყენება, საუბარი, კითხვა-პასუხი;

9.  წიგნის განხილვა,“ რა არის რა „   თემა : „ნორჩი მკვლევარები“
------------ მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
10. წიგნის  განხილვა, იაკობ გოგებაშვილის „საგანძური“ თემა: „ბუნების მოვლენანი“
მოსწავლეები გაეცნენ ი.გოგებაშვილის „საგანძურის“ მიხედვით :ბუნების მოვლენებს.
--------------- ინფორმაციის მოძიება,კითხვა-პასუხი;
11. შესავალი/ პრეზენტაცია :რა არის ეკოსისტემა?ეკოსისტემები
-----------მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
12. შესავალი/რეზენტაცია : გამზომი ხელსაწყოები და მეცნიერება:  ისტ-ის გამოყენება,  მოდელებისა  და  მანიპულატივების დამზადება ;
მოსწავლეებმა განიხილეს ელექტროძრავების მოდელის სქემა, დაამზადეს ნივთიერებათა აგრეგატული მდგომარეობის მოდელი(მანიპულატივი);
-------კითხვა-პასუხი;
13. შესავალი/ გონებრივი იერიში, თემა: გლობალური დათბობა;
-------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი,პროექტზე მუშაობა: „სითბური ძრავები და გარემო“ , ჯგუფური სამუშაო;
14. ვირტუალური ლაბორატორია, სიმულაცია: სათბურის ეფექტი-ს  განხილვა;
----------კითხვა-პასუხი, მინი ლექცია;
      15. შესავალი, ფილმის ჩვენება/განხილვა(გარემოს დაცვის საკითხებზე) რა იყო მათთვის მნიშვნელოვანი, რა მოეწონათ? როგორი ემოცია  ჰქონდათ ფილმის ყურების შემდეგ?
------------ისტ-ის გამოყენება, ფილმი: ნერგების  განხილვა, კითხვა-პასუხი;

16. წიგნის განხილვა, ნიკო კეცხოველის  ნაწარმოების მიხედვით.ტურისტული რუკის შედგენა( გურიის რეგიონის) და საქართველოს სატყეო პორტალზე მონიშვნა;
მოსწავლეებმა გაეცნენ ნ. კეცხოველის სახელმძღვანელოს :მეეცხრე მთაც გადავიარე;
----------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი;
17. ტურისტული/ლაშქრობა: „ ნიკო კეცხოველის კვალდაკვალ“
მარშუტი:ხიდისთავი(ნ. დუმბაძის სახლ-მუზეუმი)ნაბეღლავის ქარხანა,  ბახმარო;
მოსწავლეებმა ისტ-ის დახმარებით გაიარეს მარშუტი:ხიდისთავი, ნაბეღლავი, ბახმარო;
--------ისტ-ის გამოყენენბა;

18. აქტივობა-აქციის მოწყობა: სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება;
 ნერგების დარგვა, პლაკატების დამზადება;
---------დასუფთავების აქცია, ნერგების დარგვა;
19.  ეკოვიქტრინის ჩატარება. მოსწავლეთა ჩართულობით;
მოსწავლეებმა განიხილეს სახელმძღვანელო, „ჩემი მიზნების წიგნი“: გაეცნენ მდგრადი განვითარების 17 მიზანს;
------------ჯგუფური მუშაობა,ეკოვიქტორინა;
20.  პრეზენტაცია/ ბუკლეტის დამზადება.
         ------------პრეზენტაცია;
1.      შესავალი/  პრეზენტაცია  ეკოკლუბის მისიის, გეგმის წარდგენა.                                             მასწავლებელმა მოსწავლეებს გააცნო ეკოკლუბის მისია და მოსწავლეთა ჩაართულობით ერთობლივად შეიმუშავეს  გეგმა.                                        გამოყენებული აქტივობები: კითხვა-პასუხი, დიალოგი, მინი-ლექცია.

2. შესავალი, წიგნის განხილვა „რა არის რა“/თემა:   „ცოდნა და მეცნიერება“;
წიგნის განხილვა/„რა არის რა“,თემა:  „მეცნიერება და თანამშრომლობა“ ;
მოსწავლეებმა  მოცემული თემები განიხილეს შემდეგი აქტივობებით: ჯგუფური მუშაობით და ჯიქსო მეთოდის გამოყენებით:
4. შესავალი, ეკოკლუბის მორიგი სხდომა. პრეზენტაცია ჩვენი სოფლის და სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები. სოფლის ადგილობრივი თვითმართველობის ჩართულობა;
მოსწავლეებმა სკოლის ეკოლოგიური პრობლემები გააცნეს სოფლის დეპუტატს:

გამოყეNებული აქტივობები:  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, დიალოგი
5. შესავალი,პროექტის დაგეგმვა „ჩვენი სოფლის მდინარე, ადვოკატირება“;
პრობლემის დადგენის შემდეგ, მოსწავლეებმა გუნდის კურატორთან ერთად შეიმუშავეს პროექტი:“ჩვენი სოფლის მდინარე“
---------------  ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი, მდინარის რუკის შედგენა, საუბარი;
6. პრეზენტაცია-„ჩვენი სოფლის მდინარე“ /თვითმართველობის ჩართულობა/
-------------პრეზენტაციები:
7. დისკუსია - ბავშვის უფლებათა 24 მუხლისა და საქართველოს კონსტიტუციის 37 მუხლის განხილვა;/მშობლების, მასწავლებლების, თვითმართველობის წარმომადგენლების,XII-კლ -ის    მოსწავლეების ჩართულობით;
------------------ჯგუფური მუშაობა, კითხვა-პასუხი, დისკუსია;
8. ექსპერიმენტის განხილვა, სასმელი წყლის ლაბორატორიული ანალიზი;
-------------------- ინფორმაციის მოძიება,  საბუნებისმეტყველო მეცნიერებათა საფუძვლებისა და  ისტ-ის გამოყენება, საუბარი, კითხვა-პასუხი;

9.  წიგნის განხილვა,“ რა არის რა „   თემა : „ნორჩი მკვლევარები“
------------ მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
10. წიგნის  განხილვა, იაკობ გოგებაშვილის „საგანძური“ თემა: „ბუნების მოვლენანი“
მოსწავლეები გაეცნენ ი.გოგებაშვილის „საგანძურის“ მიხედვით :ბუნების მოვლენებს.
--------------- ინფორმაციის მოძიება,კითხვა-პასუხი;
11. შესავალი/ პრეზენტაცია :რა არის ეკოსისტემა?ეკოსისტემები
-----------მინი ლექცია, კითხვა-პასუხი;
12. შესავალი/რეზენტაცია : გამზომი ხელსაწყოები და მეცნიერება:  ისტ-ის გამოყენება,  მოდელებისა  და  მანიპულატივების დამზადება ;
მოსწავლეებმა განიხილეს ელექტროძრავების მოდელის სქემა, დაამზადეს ნივთიერებათა აგრეგატული მდგომარეობის მოდელი(მანიპულატივი);
-------კითხვა-პასუხი;
13. შესავალი/ გონებრივი იერიში, თემა: გლობალური დათბობა;
-------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი,პროექტზე მუშაობა: „სითბური ძრავები და გარემო“ , ჯგუფური სამუშაო;
14. ვირტუალური ლაბორატორია, სიმულაცია: სათბურის ეფექტი-ს  განხილვა;
----------კითხვა-პასუხი, მინი ლექცია;
      15. შესავალი, ფილმის ჩვენება/განხილვა(გარემოს დაცვის საკითხებზე) რა იყო მათთვის მნიშვნელოვანი, რა მოეწონათ? როგორი ემოცია  ჰქონდათ ფილმის ყურების შემდეგ?
------------ისტ-ის გამოყენება, ფილმი: ნერგების  განხილვა, კითხვა-პასუხი;

16. წიგნის განხილვა, ნიკო კეცხოველის  ნაწარმოების მიხედვით.ტურისტული რუკის შედგენა( გურიის რეგიონის) და საქართველოს სატყეო პორტალზე მონიშვნა;
მოსწავლეებმა გაეცნენ ნ. კეცხოველის სახელმძღვანელოს :მეეცხრე მთაც გადავიარე;
----------ინფორმაციის მოძიება, კითხვა-პასუხი;
17. ტურისტული/ლაშქრობა: „ ნიკო კეცხოველის კვალდაკვალ“
მარშუტი:ხიდისთავი(ნ. დუმბაძის სახლ-მუზეუმი)ნაბეღლავის ქარხანა,  ბახმარო;
მოსწავლეებმა ისტ-ის დახმარებით გაიარეს მარშუტი:ხიდისთავი, ნაბეღლავი, ბახმარო;
--------ისტ-ის გამოყენება;

18. აქტივობა-აქციის მოწყობა: სკოლის მიმდებარე ტერიტორიის დასუფთავება;
 ნერგების დარგვა, პლაკატების დამზადება;
---------დასუფთავების აქცია, ნერგების დარგვა;
19.  ეკოვიქტრინის ჩატარება. მოსწავლეთა ჩართულობით;
მოსწავლეებმა განიხილეს სახელმძღვანელო, „ჩემი მიზნების წიგნი“: გაეცნენ მდგრადი განვითარების 17 მიზანს;
------------ჯგუფური მუშაობა,ეკოვიქტორინა;
20.  პრეზენტაცია/ ბუკლეტის დამზადება.
         ------------პრეზენტაცია;

  11ამოცანა, რომლებიც  განსაზღვრავენ შენს ინტელექტს                          8 ამოცანა რომელიც განსაზღვრავს შენს ინტელექტს

Комментариев нет:

Отправить комментарий