четверг, 27 июня 2019 г.

ჩვენ და ატმოსფერო


კვლევითი   პროექტი
პროექტის ხელმძღვანელი: მაია ჩხიკვაძე.
ორგანიზაციის დასახელება:  სსიპ ჩოხატაურის მუნიციპალიტეტის დაბლაციხის
                                                                საჯარო სკოლა
ორგანიზაციის ფიზიკური მისამართი:  ჩოხატაურის რაიონი სოფელი დაბლაციხე
ორგანიზაციის ვებ გვერდის მისამართი:dablacixe @gmail.com
ორგანიზაციის საკონტაქტო ინფორმაცია:599625323
ტელეფონი, ფაქსი,მობილური:577625323
პროექტის რეზიუმე
პროექტის სახელწოდება:     ჩვენ  და  ატმოსფერო“
პროექტის მიზანი:   დედამიწისა და გარემოს მოფრთხილებისა და დაცვის  ჩვევების  გამომუშავება.                                
პროექტის შემსრულებლები:  IX,  X, XI, XII კლასის მოსწავლეები
მიზნობრივი ჯგუფები/ბენეფიცირები:  მოსწავლეები,მშობლები, მასწავლებლები.
1.    პროექტის  მიზანი:  ატმოსფეროს დაბინძურების ძირითადი წყაროების გაცნობა.
                                გარემოს   მოფრთხილებისა და დაცვის ჩვევების გამომუშავება.                                
2 . პროექტის ამოცანები:
2.1  საპროექტო ჯგუფების შქმნა
2.2  საპროექტო თემის განსაზღვრა;
2.3  ისტ-ისა და სამეცნერო ლიტერატურის გამოყენება,საკითხთან დაკავშირებული      იმფორმაციის მოძიება;
2.4  კვლევის უნარის გავითარება;
2.5  გარემოს დაცვის ჩვევების გამომუშავება;
2.6  მოსწავლეებში საზოგადოებრივი ფასეულობებისდმი სწორი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება;
2.7  თანამშრომლობის განმტკიცება სკოლებს შორის,   სოფლის ახალგაზრდებსა  და  ადგილობრივ  თვითმართველობას  შორის.
2.8 ვიქტორინის ჩატარება:
დისკუსია:დედამიწა უზარმაზარი ცოცხალი ორგანიზმია, რომელიც აკონტროლებს ჰაერის შემადგენლობას.
2.9 ექსკურსია: დავით გარეჯში
2.10 პრეზენტაციის მომზადება:
2.11 პროექტის მონიტორინგი და შეფასება:
3   საპროექტო თემა:
საწვავის შედგენილობა და მისი მავნე თვისებები. 1921 წელს  ნობელის პრემიის ლაურიატმა  ფიზიკოსმა ვ. რენსტმა  გამოთქვა აზრი, „შეიძლება ითქვას რომ ჩვენ ვცხოვრობთ პროქსილინისგან  დამზადებულ კუნძულზე,  მაგრამ ღვთის წყალობით, ჯერ ვერ გვიპოვნია ასანთი, გადასწვავს მას“.
ჰაერის დაბინძურების ძირითადი წყაროებია:
1.ატმოსფეროს დაბინძურების ბუნებრივი წყაროები:
2.ჰაერის დაბინძურება ტრანსპორტის სხვადასხვა სახეობებით;
3.ჰაერის დაბინძურება სათბობის წვისას:
როგორც ვიცით ჰაერის შემადგენლობის 78%აზოტია,21%  ჟანგბადი, 0,93%–არგონი,0,03% ნახშიროჟანგი  დანარჩენი კი კეთილშობილი აირები (წყალბადი, ნეონი, ... და სხვა)
ჰაერის ინტენსიურ  დამაბინძურებლებს წარმოადგენენ ავტოტრანსპორტი
ავტომბილის გამონაბოლქვი აირების ერთერთი ძირითადი კომპონენტი ნახშირჟანგი უერთება სისხლის ჰემოგლობინს და ხელს უშლის ორგანიზმს ქსოვილებში ჟანგბადის მიღწევას. ნახშირბადის და ჟანგეულის გარდა გამონაბოლქვი აირები შეიცავს ალდეჰიდებს, რომელთაც გააჩნიათ სხვადასხვა სუნი და გამაღიზიანებელი მოქმედება. მათ მიეკუთვნება აკროლეინი და ფორმალდეჰიდი.
      აზოტის ჟანგეულები კი დიდ როლს ასრულებს ატმოსფეროში ნახშირწყალბადის გარდაქმნის პროდუქტების წარმოქმნაში. ავტომობილების ძრავაში საწვავის არასრული წვისას ნახშირწყალბადის ნაწილი გარდაიქმნება ჭვარტლად,რომელიც ფისოვანი ნივთიერებისაგან შედგება კერძოდ (ესაა პოლიციკლური ნახშირწყალბადის შემცველი ფისოვანი ნივთიერება)   მავნე ზემოქმედებას  ახდენს ადამიანის ორგანიზმზე.

4. პროექტის სამოქმედო გეგმა
     I.    დღე. პროექტის ჯგუფის შექმნა
  II.   დღე. საპროექტო თემის განსაზღვრა
III.   დღე. სამეცნიერო ლიტერატურის გამოყენება, კომპიუტერით ინტერნეტის გამოყენება,  იმფორმაციის მოსაპოვებლად.
IV.   დღე. ლექცია სემინარის ჩატარება და ჰაერის შემადგენელი კომპონენტების და ბუნების წყაროების შესახებ.
  V.   დღე. მზადება ვიქტორინისათვის, გუნდების ჩამოყალიბება
VI.   დღე.ბავშვის უფლებათა კონვენციის გაცნობა.
VII.   დღე.ვიქტორინასი მეზობელი სკოლის მოსწავლეების ჩართულობის უზრუნველყოფა.
VIII.   დღე. საჭირო რესურსების შეძენა.
მნიშვნელოვანია მზის ენერგიის გამოყენება, რითაც შეიძლება მივიღოთ ფოტოდენი.
 მზის ენერგიის გამოყენებით, ენერგიის გარდაქმნის სქემა
IX  დღე.  გლობალური დათბობის შედეგების გაცნობა
X   დღე.  ისტ-ის გამოყენება
III  კვირა-- ვიქტორინის ჩატარება;
IV  კვირა-- ექსკურსიის მოწყობა
                     მონიტორინგი და შეფასება

                                                                                                                                                                   5.      მოსალოდნელი შედეგები
   პროექტის დახმარებით მოსწავლეები გავეცნობით საწვავის შემადგენლობას და ჰაერის დაბინძურების წყაროებს და ასევე მოხდება სოციალური უნარ–ჩვევების განვითარება, კერძოდ მიღებული ცოდნა მნიშვნელოვანია, როგორც კოლაბორაციული ინტელექტის განვითარებისათვის ასევე საზოგადოების სასიკეთოდ.
   პროექტის ფარგლებში ჩატარდება ინტელექტუალური ვიქტორინა ,,ცოდნა, ლოგიოკა, ინტელექტი“  მოხდება ჩართულ სკოლებს შორის თანამშფრომლობის განმტკიცება. ვიქტორინა მიეძღვნება ბავშვთა დაცვის საერთაშორისო დღეს .
                   
                    


5. ბიუჯეტი

რესურსები
თითოეულის ფასი
საჭირო რაოდენობა
სულ
თანადაფინსება
1.   თაბახის ფურცლები
2.   ნერგები
3.   ხელთათმანები
4.   დიქტოფონი
5.   მწვანე ნერგები
6.   ტრანსპორტირება
7.   საპროექციო აპარატი

10
5
10
1
10

1

სკოლა
სკოლა

ჯამი






6.  პროექტის შემსრულებელთა ჯგუფი.
სახელი და გვარი
მოსწავლეები პროექტის პარგლებში
ტელეფონი
ელ ფოსტა
1.      
2. 
3.      
4.    
5.      

პროექტის ავტორი,ფასილიტატორი









პროექტის კოორდინატორი
პროექტის ორგანიზატორი
რადიოკორესპოდენტი
პროექტის მენეჯერი
პროექტის ფინანსური მენეჯერი

მაია ჩხიკვაძე






                                                                                                                                 

8. გამოყენებული ლიტერატურა
1.      ფიზიკა,ე.ბასიაშვილი გამომცემლობა სპექტრი)
2.      საგანმანათლებლო ჟურნალი, მათემატიკა,ქიმია,ფიზიკა,ბიოლოგია,მეცნიერება დედამიწის შესახებ 2000 წელი.
3.      ვიკიპედია WWW.WIKIPEDIA.GE
4.      ოქსფორდის სამეცნიერო ენციკლოპედია.



Комментариев нет:

Отправить комментарий