| 
s1 | 
საკითხი/თემა: 
კლასი: | 
 გამტართა პარალელური შეერთება 
VIII 
მასწავლებელი: მაია ჩხიკვაძე 
ჩოხატაურის
  რაიონი. დაბლაციხის საჯარო სკოლა. | 
| 
2 | 
სტანდარტი 
საგნობრივი
  სტანდარტის შედეგები და ინდიკატორები, რომელზეც გადის დავალება. | 
·        
  ფიზ.VIII
  7.  მოსწავლეს შეუძლია მარტივი
  ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა. 
·        
  შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: 
·        
  აგებს ელ. წრედს გამტართა  პარალელური და  მიმდევრობითი  შეერთებით, იკვლევს რაოდენობრივ კავშირს ელ. წრედის
  მახასიათებელ პარამეტრებს შორის 
·        
  ფიზ.VIII
  1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს  კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები: 
·        
  შედეგი თვალსაჩინოა , თუ მოსწავლე: 
·        
  გამოთქვამს მოსაზრებას/ ვარაუდს  ; 
·        
  არჩევს სათანადო ხელსაწყოებს/ აღჭურვილობას/ინსტრუმენტებს   | 
| 
3 | 
   აქტივობის/გაკვეთილის მიზანი 
(რა
  ცოდნა და უნარები ,შეიძინონ მოსწავლეებმა) | 
მოსწავლე
  შეძლებს ელ. წრედის აგებას  გამტართა პარალელური
  შეერთებით, გამოთქვამს ვარაუდს: დენის ძალის გამტართა წინაღობაზე დამოკიდებულების  შესახებ 
  პარალელურად შეერთებულ გამტარებში,  
5   მაგალითიდან       ( დახურული და ღია შეკითხვა)         2 არ   
  არის სწორად შესრულებული | 
| 
4 | 
მოსწავლეზე
  ორიენტირებული სწავლების მიდგომა | 
მმმ    სტრატეგია | 
| 
5 | 
სასწავლო
  რესურსები | 
ფიზიკის
  VIII-ის სახელმძღვანელო(ავტ.ქ ტატიშვილი).
  ამოცანათა კრებული :გ. გედენიძე, ლ,მნათობიშვილი 
ფიზიკის
  ვირტუალური ლაბორატორია , სიმულაცია      circuit-construction  kit ,                                                                      
   chemistry.ge (აგრარული უნივერსიტეტის
  პროექტი-ის) ფარგლებში, გრანტის ფილმი:გამტართა მიმდევრობითი და პარალელური შეერთება.მულტიმეტრი, 
კომპიუტერი,რვეული,
  თაბახის ფურცლები, გალვანური ელემენტი  8,
  სადენები, საიზოლაციო ლენტი,  ამპერმეტრი,
  ვოლტმეტრი(ლაბორატორიული)მანიპულატივი(მოდელი). | 
| 
6 | 
აქტივბის/გაკვეთილის
  განხორციელებისათვის საჭირო დრო | 
1
  აქტივობა     8წთ 
2-----------25წთ 
3-----------12წთ | 
| 
7 | 
აქტივობის/
  გაკვეთილის აღწერა | 
1--აქტივობა:   შესასვლელი ბილეთები(8 წთ)  
დაფაზე
  ვაკეთებთ  ჩანაწერს: რა უნდა ვისწავლოთ? 
რა
  უპირატესობა აქვს, გამტართა პარალელურ შეერთებას მიმდევრობით შეერთებასთან შედარებით?
  (თემის წინასწარ განხილვის საფუძველზე შეკითხვას სვამს მოსწავლეები) 
მთელ
  კლასთან 
აქტივობის
  აღწერა:  მოსწავლეებს ვურიგებ ბარათებს კითხვარებით: 
რას
  ეწოდება გამტართა მიმდევრობითი შეერთება? პარალელური შეერთება? 
ჩაწერე  -- ფორმულები; 
ჩამოაყალიბე
  ომის კანონი წრედის  უბნისათვის ;     
დახაზე:ა)გამტართა
  მიმდევრობითი შეერთების სქემა;                                                            
  ბ)--პარალელური     შეერთების სქემა;                                                                                                 
    რას ეწოდება  ელ. ძაბვა? 
რგორ
  არის წრედში ამპერმეტრი ჩართული?  
როგორ  არის წრედში ვოლტმეტრი ჩართული? 
როგორ
  ფიქრობ,  როგორ არის საკლასო ოთახში/ ან ბინაში
  ნათურა თავის ჩამრთველთან ჩართული? მიმდევრობით 
  თუ პარალელურად? 
პასუხების
  მოსმენის შემდეგ, ბოლო შეკითხვის პასუხებს, ჩამოვწერთ დაფაზე და დავაჯგუფებთ 
2--აქტივობა:
  მმმ სტრატეგია,  25  წთ 
ჯგუფი
  ან წყვილი 
მოსწავლეები  ეცნობიან სახელმძღვანელოში გამტართა პარალელური
  შეერთების მაგალითებს,(ნახაზზე ორი გამტარი შეერთებულია პარალელურად   C კვანძის წერტილში თავს იყრის გამტართა საწყისები,
  ხოლო   D წერტილში კი გამტართა ბოლო) ავლებენ
  პარალელს წყლის დინებასა(წნევათა სხვაობა არხის ბოლოებზე) და რეზისტორის(გამტარის)
  ბოლოებზე  ძაბვას შორის. 
ჯგუფები  აყალიბებენ  
  დებულებებს 
 მტკიცება:--1)   ძაბვა
  პარალელური უბნის ბოლოებზე(მოც.უბნის    საერთო
  ძაბვა) ტოლი არის   პირველი გამტარისა და
  მეორე გამტარის უბნის ბოლოებზე  ძაბვისა:
  U=U1=U2 
მტკიცება  2---დენის
  ძალა პარალელურად შეერთებულ გამტარებში გამისახება თანაფარდობით ,  გამტართა წინაღობებთან:     I1/I2=R2/R1 
მტკიცება 3---დენის ძალა მთელ წრედში პარალელურად შეერთებულ
  ცალკეულ გამტარებში გამავალი დენის ძალათა 
  ჯამის ტოლია; I= I1+I2 
მტკიცება 4---წრედის საერთო წინაღობა გამოითვლება ფორმულით: 
        1/R=1/R1+1/R2 ან R=R1R2/R1+R2 
  თითოეული ჯგუფები ვირტუალური ლაბორატორიების დახმარებით,
  აგებენ წრედს 2 -2 რეზისტორით,  გამტარით
  , ზომავენ ძაბვის U1, U2,  მოცემული უბნის
  საერთო ძაბვას, დენის ძალის I1 ,I2   მნიშვნელობებს, ვოლტრმეტრითა და ამპერმეტრებით,
  განსაზღვრავენ როგორც ცალკეულ გამტართა წინაღობებს:R1 ,  R1=U1/I1,  
  R2, R2=U2/I2  ასევე წრედის  სრულ წინაღობას  R=U/I გამოთვლების საფუძველძე პოულობენ თითოეული
  დებულების  ჭეშმარიტობას (ან მცდარობას) 
მტკიცებულებებს---   მოც. შემთხვევაში ექსპერიმენტის შედეგები ; 
მსჯელობა  კეთდება მტკიცებულებაზე
  დაყრდნობით 
მტკიცებულება 1: 
გაზომვების
  შედეგად მივიღე  ძაბვა პარალელურად ჩართულ(
  2 გამტარი)  თითოეულ  გამტარზე ტოლია  ,გამტართა საერთო  ძაბვის 
მსჯელობა 1: 
რადგან
  ორივე გამტარი საერთო C და  D  წერტილებშია
  შეერთებული  ამიტომ თითოეული გამთარის ბოლოებზე
  ძაბვა  ერთნაირია( ანალოგია მილში წყალის
  დინების დამოკიდებულება წნევათა სხვაობაზე ,,ერთ დონეზე  წნევები ერთნაირია) 
მტკიცებულება2: 
პარალელურად
  შეერთებულ  გამტარებში   გაზომვებით მივიღე რომ  დენის ძალათა შეფარდება პირველ და მეორე გამტარის
  ბოლოებზე I1 / I2  ტოლია , წინაღობათა შეფარდებისა    R2/ R1მეორე გამტარისა  პირველთან 
 მსჯელობა2:   ეს
  ნიშნავს  რომ  პარალელურად შეერთებულ გამტარებში  გამავალი 
  დენი  ამ გამტარის  წინაღობის უკუპროპორციულია 
მტკიცებულება 3: 
ამპერმეტრის დახმარებით მოსწავლე
  ზომავს დენის ძალას პირველ  წინაღობაზე,   შემდეგ მეორეზე,  კრიბავს მნიშვნელობებს
  და ადარებს  მოც. წრედის საერთო დენის ძალას. მათი მნიშვნელობები ტოლია                                                                                                        
  მსჯელობა 3: 
 რადგან C  
  წერტილში ხდება დენის გაყოფა  I1 დენი
  გაივლის R1  წინაღობის გამტარში   I2  კი   R2   
  წინაღობის  გამტარში, ცხადია დენის
  ძალა მთელ წრედში(წრედის განუშტოებულ ნაწილში) ტოლია თითოეულ წინაღობაზე დენის ძალათა
  ჯამისა 
მტკიცებულება 4: 
მოსწავლე ზომავს  წინაღობებს , წრედის საერთო წინაღობას ,  სვამს პარალელური შეერთების ფორმულაში სიდიდეებს
  და  ადარებს  ერთმანეთს 
მსჯელობა 4: 
პარალელურად
  შეერთებული გამტარების საერთო წინაღობის 
  შებრუნებული სიდიდე ცალკეული  გამტარის  წინაღობების 
  შებრუნებული სიდიდეების ჯამის ტოლია, ამიტომ  თუ წრედში ჩავრთავთ N რაოდენობის ერთნაირ წინაღობებს
  წრედის საერთო წინაღობა N  -ჯერ შემცირება,
  ეს ფაქტი განაპირობებს  პარალელური შეერთების  უპირატესობას მიმდევრობითთან შედარებით 
ბოლოს
  ჯგუფები აკეთებს თავიანთი კვლევების პრეზენტაციებს  და ამზადებენ მანიპულატივებს ელემენტებითა და
  სადენების საშუალებით 
3  აქტივობა---გასასვლელი ბილეთები(10წთ) 
მთელ
  კლასთან(ასრულებენ დამოუკიდებლად) 
1.გამტართა
  პარალელური შეერთებისას წრედის საერთო წინაღობა...               (1ქ) 
ა)
  მცირდება ბ) იზრდება გ)არ იცვლება 
 2.ჩაწერე გამტართა პარალელური შეერთების ფორმულები;                               (1ქ) 
 3. R1=4  
  ომი და  R2=6ომი  წინაღობების 
  ორი გამტარი შეერთებულია მიმდევრობით. გამტარებში გადის 1 ამპერი დენი. მაშინ
  ამპერმეტრისა და ვოლტრმეტრის ჩვენება იქნება 
      ა) 1ა, 20ვ 
      ბ)2ა, 
  20ვ 
      გ)0,5ა, 
  10ვ 
      დ)1ა,     10ვ 
პასუხი:დ                                                                                                                           
  (2ქ) 
4.
  განსაზღვრე სურათზე გამოსახული,  პარალელურად
  შეერთებულ გამტართა, წრედის უბნის წინაღობა, როდესაც   R1=1ომი,     R2=3ომი       R 3=7ომი 
პასუხი:0.68ომი                                                                                                                
  (2ქ) 
5.
  ორი ერთნაირი წინაღობის გამტარი შეაერთეს ჯერ მიმდევრობით, შემდეგ პარალელურად. 
რამდენჯერ
  მეტია მიმდევრობით შეერთებული    უბნის საერთო
  წინაღობა  პარალელურად  შეერთებული  
  უბნის    საერთო წინაღობაზე 
ა)2-ჯერ   ბ) 4-ჯერ 
  გ)8-ჯერ   დ) ერთნაირია 
პასუხი:ბ                                                                                                                         
     (4ქ) 
საშინაო  დავალება:#650 დან   660, მოსწავლეს ვაძლევს არჩევის უფლებას(გ.გედენიძის
  კრებული) | 
| 
შეფასების 
კრიტერიუმი | 
4 
ქულა | 
3 | 
2 | 
1 | 
0 | 
| 
მოსწავლეს შეუძლია
  წრედის შედგენა 
გამტართა პარ.
  და მიმდევრბითი შეერთების მიხედვით  და აყალიბებს
  : მტკიცებებს, მტკიცებულებებს შესაბამისი მსჯელობით | 
მოსწავლე   5 მაგალითიდან  
ხუთივეს სწორად
  ასრულებს 
უშეცდომოდ ადგენს
  წრედს, 
აყალიბებს მტკიცებებს, 
მტკიცებულებებს
  და 
მსჯელობს და გამოაქვს 
დასკვნები | 
5 მაგალითიდან 
4 სწორად 
ასრულებს | 
5 მაგალითიდან 
3 -  სწორად ასრულებს | 
5 დან 
2- სწორად  
ასრულებს | 
არ პასუხობს დავალებას | 
შეფასება: განმავითარებელი
| 
კრიტერიუმები | 
არადამაკმაყოფილებელი 
                    1ქ | 
დამაკმაყფილებელი 
                 2ქ | 
კარგი 
       3ქ | 
ძალიან კარგი 
   4ქ | 
| 
მოსწავლე გამოთქვამს ვარაუდს დენის ძაკლის გამტართა წინაღობაზე დამოკიდებულების
  შესახებ | 
უჭირს ვარაუდის გამოთქმა | 
ძირითადად სწორად აყალიბებს ვარაუდს | 
უმეტესად სწორად 
აყალიბებს ვარაუდს | 
ყოველთვის სწორად 
აყალიბებს 
ვარაუდს | 
| 
s1 | 
საკითხი/თემა: 
კლასი: | 
 გამტართა პარალელური შეერთება 
VIII 
მასწავლებელი: მაია ჩხიკვაძე 
ჩოხატაურის
  რაიონის დაბლაციხის საჯარო სკოლა. | 
| 
2 | 
სტანდარტი 
საგნობრივი
  სტანდარტის შედეგები და ინდიკატორები, რომელზეც გადის დავალება. | 
·        
  ფიზ.VIII
  7.  მოსწავლეს შეუძლია მარტივი
  ელექტრული და მაგნიტური მოვლენების კვლევა. 
·        
  შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე: 
·        
  აგებს ელ. წრედს გამტართა  პარალელური და  მიმდევრობითი  შეერთებით, იკვლევს რაოდენობრივ კავშირს ელ. წრედის
  მახასიათებელ პარამეტრებს შორის 
·        
  ფიზ.VIII
  1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს  კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები: 
·        
  შედეგი თვალსაჩინოა , თუ მოსწავლე: 
·        
  გამოთქვამს მოსაზრებას/ ვარაუდს  ; 
·        
  არჩევს სათანადო ხელსაწყოებს/ აღჭურვილობას/ინსტრუმენტებს   | 
| 
3 | 
   აქტივობის/გაკვეთილის მიზანი 
(რა
  ცოდნა და უნარები ,შეიძინონ მოსწავლეებმა) | 
მოსწავლე
  შეძლებს ელ. წრედის აგებას  გამტართა პარალელური
  შეერთებით, გამოთქვამს ვარაუდს: დენის ძალის გამტართა წინაღობაზე დამოკიდებულების  შესახებ 
  პარალელურად შეერთებულ გამტარებში,  
5   მაგალითიდან       ( დახურული და ღია შეკითხვა)         2 არ   
  არის სწორად შესრულებული | 
| 
4 | 
მოსწავლეზე
  ორიენტირებული სწავლების მიდგომა | 
მმმ    სტრატეგია | 
| 
5 | 
სასწავლო
  რესურსები | 
ფიზიკის
  VIII-ის სახელმძღვანელო(ავტ.ქ ტატიშვილი).
  ამოცანათა კრებული :გ. გედენიძე, ლ,მნათობიშვილი 
ფიზიკის
  ვირტუალური ლაბორატორია , სიმულაცია      circuit-construction  kit ,                                                                      
   chemistry.ge (აგრარული უნივერსიტეტის
  პროექტი-ის) ფარგლებში, გრანტის ფილმი:გამტართა მიმდევრობითი და პარალელური შეერთება.მულტიმეტრი, 
კომპიუტერი,რვეული,
  თაბახის ფურცლები, გალვანური ელემენტი  8,
  სადენები, საიზოლაციო ლენტი,  ამპერმეტრი,
  ვოლტმეტრი(ლაბორატორიული)მანიპულატივი(მოდელი). | 
| 
6 | 
აქტივბის/გაკვეთილის
  განხორციელებისათვის საჭირო დრო | 
1
  აქტივობა     8წთ 
2-----------25წთ 
3-----------12წთ | 
| 
7 | 
აქტივობის/
  გაკვეთილის აღწერა | 
1--აქტივობა:   შესასვლელი ბილეთები(8 წთ)  
დაფაზე
  ვაკეთებთ  ჩანაწერს: რა უნდა ვისწავლოთ? 
რა
  უპირატესობა აქვს, გამტართა პარალელურ შეერთებას მიმდევრობით შეერთებასთან შედარებით?
  (თემის წინასწარ განხილვის საფუძველზე შეკითხვას სვამს მოსწავლეები) 
მთელ
  კლასთან 
აქტივობის
  აღწერა:  მოსწავლეებს ვურიგებ ბარათებს კითხვარებით: 
რას
  ეწოდება გამტართა მიმდევრობითი შეერთება? პარალელური შეერთება? 
ჩაწერე  -- ფორმულები; 
ჩამოაყალიბე
  ომის კანონი წრედის  უბნისათვის ;     
დახაზე:ა)გამტართა
  მიმდევრობითი შეერთების სქემა;                                                            
  ბ)--პარალელური     შეერთების სქემა;                                                                                                 
    რას ეწოდება  ელ. ძაბვა? 
რგორ
  არის წრედში ამპერმეტრი ჩართული?  
როგორ  არის წრედში ვოლტმეტრი ჩართული? 
როგორ
  ფიქრობ,  როგორ არის საკლასო ოთახში/ ან ბინაში
  ნათურა თავის ჩამრთველთან ჩართული? მიმდევრობით 
  თუ პარალელურად? 
პასუხების
  მოსმენის შემდეგ, ბოლო შეკითხვის პასუხებს, ჩამოვწერთ დაფაზე და დავაჯგუფებთ 
2--აქტივობა:
  მმმ სტრატეგია,  25  წთ 
ჯგუფი
  ან წყვილი 
მოსწავლეები  ეცნობიან სახელმძღვანელოში გამტართა პარალელური
  შეერთების მაგალითებს,(ნახაზზე ორი გამტარი შეერთებულია პარალელურად   C კვანძის წერტილში თავს იყრის გამტართა საწყისები,
  ხოლო   D წერტილში კი გამტართა ბოლო) ავლებენ
  პარალელს წყლის დინებასა(წნევათა სხვაობა არხის ბოლოებზე) და რეზისტორის(გამტარის)
  ბოლოებზე  ძაბვას შორის. 
ჯგუფები  აყალიბებენ  
  დებულებებს 
 მტკიცება:--1)   ძაბვა
  პარალელური უბნის ბოლოებზე(მოც.უბნის    საერთო
  ძაბვა) ტოლი არის   პირველი გამტარისა და
  მეორე გამტარის უბნის ბოლოებზე  ძაბვისა:
  U=U1=U2 
მტკიცება  2---დენის
  ძალა პარალელურად შეერთებულ გამტარებში გამისახება თანაფარდობით ,  გამტართა წინაღობებთან:     I1/I2=R2/R1 
მტკიცება 3---დენის ძალა მთელ წრედში პარალელურად შეერთებულ
  ცალკეულ გამტარებში გამავალი დენის ძალათა 
  ჯამის ტოლია; I= I1+I2 
მტკიცება 4---წრედის საერთო წინაღობა გამოითვლება ფორმულით: 
        1/R=1/R1+1/R2 ან R=R1R2/R1+R2 
  თითოეული ჯგუფები ვირტუალური ლაბორატორიების დახმარებით,
  აგებენ წრედს 2 -2 რეზისტორით,  გამტარით
  , ზომავენ ძაბვის U1, U2,  მოცემული უბნის
  საერთო ძაბვას, დენის ძალის I1 ,I2   მნიშვნელობებს, ვოლტრმეტრითა და ამპერმეტრებით,
  განსაზღვრავენ როგორც ცალკეულ გამტართა წინაღობებს:R1 ,  R1=U1/I1,  
  R2, R2=U2/I2  ასევე წრედის  სრულ წინაღობას  R=U/I გამოთვლების საფუძველძე პოულობენ თითოეული
  დებულების  ჭეშმარიტობას (ან მცდარობას) 
მტკიცებულებებს---   მოც. შემთხვევაში ექსპერიმენტის შედეგები ; 
მსჯელობა  კეთდება მტკიცებულებაზე
  დაყრდნობით 
მტკიცებულება 1: 
გაზომვების
  შედეგად მივიღე  ძაბვა პარალელურად ჩართულ(
  2 გამტარი)  თითოეულ  გამტარზე ტოლია  ,გამტართა საერთო  ძაბვის 
მსჯელობა 1: 
რადგან
  ორივე გამტარი საერთო C და  D  წერტილებშია
  შეერთებული  ამიტომ თითოეული გამთარის ბოლოებზე
  ძაბვა  ერთნაირია( ანალოგია მილში წყალის
  დინების დამოკიდებულება წნევათა სხვაობაზე ,,ერთ დონეზე  წნევები ერთნაირია) 
მტკიცებულება2: 
პარალელურად
  შეერთებულ  გამტარებში   გაზომვებით მივიღე რომ  დენის ძალათა შეფარდება პირველ და მეორე გამტარის
  ბოლოებზე I1 / I2  ტოლია , წინაღობათა შეფარდებისა    R2/ R1მეორე გამტარისა  პირველთან 
 მსჯელობა2:   ეს
  ნიშნავს  რომ  პარალელურად შეერთებულ გამტარებში  გამავალი 
  დენი  ამ გამტარის  წინაღობის უკუპროპორციულია 
მტკიცებულება 3: 
ამპერმეტრის დახმარებით მოსწავლე
  ზომავს დენის ძალას პირველ  წინაღობაზე,   შემდეგ მეორეზე,  კრიბავს მნიშვნელობებს
  და ადარებს  მოც. წრედის საერთო დენის ძალას. მათი მნიშვნელობები ტოლია                                                                                                        
  მსჯელობა 3: 
 რადგან C  
  წერტილში ხდება დენის გაყოფა  I1 დენი
  გაივლის R1  წინაღობის გამტარში   I2  კი   R2   
  წინაღობის  გამტარში, ცხადია დენის
  ძალა მთელ წრედში(წრედის განუშტოებულ ნაწილში) ტოლია თითოეულ წინაღობაზე დენის ძალათა
  ჯამისა 
მტკიცებულება 4: 
მოსწავლე ზომავს  წინაღობებს , წრედის საერთო წინაღობას ,  სვამს პარალელური შეერთების ფორმულაში სიდიდეებს
  და  ადარებს  ერთმანეთს 
მსჯელობა 4: 
პარალელურად
  შეერთებული გამტარების საერთო წინაღობის 
  შებრუნებული სიდიდე ცალკეული  გამტარის  წინაღობების 
  შებრუნებული სიდიდეების ჯამის ტოლია, ამიტომ  თუ წრედში ჩავრთავთ N რაოდენობის ერთნაირ წინაღობებს
  წრედის საერთო წინაღობა N  -ჯერ შემცირება,
  ეს ფაქტი განაპირობებს  პარალელური შეერთების  უპირატესობას მიმდევრობითთან შედარებით 
ბოლოს
  ჯგუფები აკეთებს თავიანთი კვლევების პრეზენტაციებს  და ამზადებენ მანიპულატივებს ელემენტებითა და
  სადენების საშუალებით 
3  აქტივობა---გასასვლელი ბილეთები(10წთ) 
მთელ
  კლასთან(ასრულებენ დამოუკიდებლად) 
1.გამტართა
  პარალელური შეერთებისას წრედის საერთო წინაღობა...               (1ქ) 
ა)
  მცირდება ბ) იზრდება გ)არ იცვლება 
 2.ჩაწერე გამტართა პარალელური შეერთების ფორმულები;                               (1ქ) 
 3. R1=4  
  ომი და  R2=6ომი  წინაღობების 
  ორი გამტარი შეერთებულია მიმდევრობით. გამტარებში გადის 1 ამპერი დენი. მაშინ
  ამპერმეტრისა და ვოლტრმეტრის ჩვენება იქნება 
      ა) 1ა, 20ვ 
      ბ)2ა, 
  20ვ 
      გ)0,5ა, 
  10ვ 
      დ)1ა,     10ვ 
პასუხი:დ                                                                                                                           
  (2ქ) 
4.
  განსაზღვრე სურათზე გამოსახული,  პარალელურად
  შეერთებულ გამტართა, წრედის უბნის წინაღობა, როდესაც   R1=1ომი,     R2=3ომი       R 3=7ომი 
პასუხი:0.68ომი                                                                                                                
  (2ქ) 
5.
  ორი ერთნაირი წინაღობის გამტარი შეაერთეს ჯერ მიმდევრობით, შემდეგ პარალელურად. 
რამდენჯერ
  მეტია მიმდევრობით შეერთებული    უბნის საერთო
  წინაღობა  პარალელურად  შეერთებული  
  უბნის    საერთო წინაღობაზე 
ა)2-ჯერ   ბ) 4-ჯერ 
  გ)8-ჯერ   დ) ერთნაირია 
პასუხი:ბ                                                                                                                         
     (4ქ) 
საშინაო  დავალება:#650 დან   660, მოსწავლეს ვაძლევს არჩევის უფლებას(გ.გედენიძის
  კრებული) | 
| 
შეფასების 
კრიტერიუმი | 
4 
ქულა | 
3 | 
2 | 
1 | 
0 | 
| 
მოსწავლეს შეუძლია
  წრედის შედგენა 
გამტართა პარ.
  და მიმდევრბითი შეერთების მიხედვით  და აყალიბებს
  : მტკიცებებს, მტკიცებულებებს შესაბამისი მსჯელობით | 
მოსწავლე   5 მაგალითიდან  
ხუთივეს სწორად
  ასრულებს 
უშეცდომოდ ადგენს
  წრედს, 
აყალიბებს მტკიცებებს, 
მტკიცებულებებს
  და 
მსჯელობს და გამოაქვს 
დასკვნები | 
5 მაგალითიდან 
4 სწორად 
ასრულებს | 
5 მაგალითიდან 
3 -  სწორად ასრულებს | 
5 დან 
2- სწორად  
ასრულებს | 
არ პასუხობს დავალებას | 
შეფასება: განმავითარებელი
| 
კრიტერიუმები | 
არადამაკმაყოფილებელი 
                    1ქ | 
დამაკმაყფილებელი 
                 2ქ | 
კარგი 
       3ქ | 
ძალიან კარგი 
   4ქ | 
| 
მოსწავლე გამოთქვამს ვარაუდს დენის ძაკლის გამტართა წინაღობაზე დამოკიდებულების
  შესახებ | 
უჭირს ვარაუდის გამოთქმა | 
ძირითადად სწორად აყალიბებს ვარაუდს | 
უმეტესად სწორად 
აყალიბებს ვარაუდს | 
ყოველთვის სწორად 
აყალიბებს 
ვარაუდს | 
Комментариев нет:
Отправить комментарий