пятница, 22 мая 2020 г.

სამოდელო გაკვეთილის გეგმა. გაკვეთილის თემა: წყალი ბუნებაში.


                   გაკვეთილის  გეგმა                                                                                                                                                                მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:..  მაია ჩხიკვაძე,...
საგანი  : საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები.
სწავლების საფეხური/ კლასი:  საბაზო საფეხური,        VII-კლასი            
მოსწავლეთა რაოდენობა: 
გაკვეთილის თემა: წყალი ბუნებაში
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეს შეუძლია წყლის ფიზიკური თვისებების  განსაზღვრა, სასმელად სუფთა და ქიმიურად სუფთა  წყლის შედარება. სასმელ წყალთან დაკავშირებული ეკოლოგიური პრობლემის  განსაზღვრა. მოსწავლე განსაზღვრავს დიფუზიის როლს სითხეებში და გარემოში(აირში),სააზროვნო დონეების მიხედვით ადგენს კითხვებს და ახდენს თვითშეფასებას.
გაკვეთილი ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში ანალიზის უნარის განვითარებას.
მოსწავლე 5 ღია და დახურული შეკითხვიდან სწორად პასუხობს, 3-ს  60%.
N
აქტივობის
აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები

კლასის
ორგანიზების
ფორმა/ფორმები
სასწავლო
რესურსები
დრო(წთ)
1
შესავალი, გამოწვევა




ვერბალური
მთელი
კლასი
სქემა. მანიპულატივი
საპრეზენტაციო პროგრამა pover pointi
5
2
სასწავლო
გაჩერებები

 გაჩერება 1.
პროექტის პრეზენტაცია
გაჩერება 2.
აღწერე წყლის გაწმენდის პროცესი, გამოსახდელი ხელსაწყოს მოქმედების პრინციპი,

ვერბალური, სამეცნიერო პრაქტიკა, კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება


კითხვა-პასუხი, ვერბალური,
ვიზუალური სწავლის სტილი
ინდივიდუალური






წყვილი
სახელმძღვანელო, ისტ-ი,
„რა არის რა“ ტომი 35,
სოციოლოგიური
გამოკითხვა


სახელმძღვანელო მე-7-ე კლასის,                        წყლის გამოსახდელი ხელსაწყოს მოდელი

8







5

3



გაჩერება 3.
სააზროვნო დონეების მიხედვით კითხვების შედგენა

ვერბალური,
ვიზუალური სწავლის სტილი
ინდივიდუალური, წყვილი
სქემა, კროსვორდი,
 მოლაპარაკე კედელი
12
4

გაჩერება 4.
გასასვლელი ბილეთი



წერითი მეთოდი
ინდივიდუალური
ბარათები
10
5

შეფასება,
ურთიერთშეფასება



ვერბალური
ინდივიდუალური/წყვილი
შეფასების
რუბრიკები
5





გგაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მიმართულება:მეცნიერული კვლევა ძიება
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ბუნ. Vll.     1. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
·         აყალიბებს კვლევის მიზანს;
·         გამოთქვამს მოსაზრებას/ვარაუდს;
·         არჩევს მონაცემების მოპოვების გზებს(მაგ., ცდით,საველე სამუშაოს ჩატარებით,გამოკითხვით, საკითხის ირგვლივ ლიტერატურის მოძიებით)
ბუნ. Vll.   2. მოსწავლეს შეუძლია  კვლევითი პროცედურის  განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         იყენებს შესაბამის მასალას ან/ და აღჭურვილობას და ატარებს დაგეგმილ ცდას უსაფრთხოების წესების დაცვით;
·         აწარმოებს დაკვირვებას ან/ და გაზომვებს, აღრიცხავს მონაცემებს;
ბუნ. Vll.  4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აანალიზებს მონაცემებს და გამოიტანს დასკვნებს.
მიმართულება ფიზიკური მოვლენები
ბუნ. Vll. 8. მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერების ატომურ-მოლეკულური სტრუქტურის აღწერა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         აკვირდება დიფუზიის მოვლენას და მსჯელობს მისი როლის შესახებ ბუნებაში და ყოფა-ცხოვრებაში,ასახელებს მაგალითებს.

                                                                                                                                                                                                  





                                                                                                                                                                                                              













გასასვლელი ბილეთი:
1.      ჩამოთვალე წყლის ფიზიკური თვისებები:
ა. დედამიწის ზედაპირის რამდენი პროცენტი უკავია წყალს?
ბ.  რამდენ აგრეგატულ მდგომარეობაში გვხვდება წყალი?
გ.წყლის სიმკვრივე უდრის ...
2.        აღწერე წყლის გაწმენდის პროცესი, სქემის მიხედვით, რისთვის არის  საჭირო:
საცერი-
რეზერვუარი-
ფილტრი--
ქიმიური დამუშავება
სამომხმარებლო  რეზერვუარი
3.      რა ნივთიერებების ნარვია  სასმელი წყალი?
რა მოვლენა განაპირობებს სასმელი წყლის ერთგვაროვნებას?
4.      აღწერე   წყლის  გამოსახდელი ხელსაწყოს  მოქმედების პრინციპი, მოდელის გამოყენებით.
---- რისთვის მიმართავენ წყლის ქიმიურ დამუშავებას?
5.       შეადარე :ა) სასმელად სუფთა წყალი და ქიმიურად სუფთა წყალი;


                   ბ) ფოტოსინთეზი და დიფუზია.









პროექტის  შეფასება--თვითშეფასება
 K=  2.5
1. პროექტის მიზანი დაისახა პრობლემიდან გამომდინაფრე
 
ცუდი      საშუალო         კარგი            ძალიან  კარგი
1ქ                2ქ                     3ქ                      4ქ

 2.  პროექტის ამოცანები  ემსახურება   მიზნის მიღწევას

ცუდი   საშუალო     კარგი          ძალიან    კარგი
1ქ             2ქ                  3ქ                    4ქ

3.   კვლევის გეგმა  შემუშავებულია

ცუდი   საშუალო     კარგი       ძალიან  კარგი
1ქ              2ქ                  3ქ               4ქ     

4. განხორციელდა მარტივი კვლევა , ან დაკვირვება,  ან სოციოლოგიური  გამოკითხვა

ცუდი     საშუალო     კარგი      ძალიან   კარგი
1ქ               2ქ                 3ქ                4ქ


5.პრეზენტაცია  საინტერესო და დამაჯერებელია

ცუდი     საშუალო     კარგი      ძალიან  კარგი
1ქ              2ქ                   3ქ              4ქ                                                                                                                      
კრიტერიუმი



არადამაკმაყოფილებელი
           1ქ
დამაკმაყოფილებელი
             2ქ
კარგი
   3ქ
ძალიან კარგი
  4ქ

ჩართულობა






არ მონაწილეობს აქტივობებში ან მონაწილეობს იშვიათად
იშვიათად მონაწილეობს და შეაქვა წვლილი მხოლოდ ზოგიერთ აქტივობაში
აქტიურად  მონაწილეობს და შეაქვს წვლილი  აქტივობათა უმრავლესობაში
აქტიურად მონაწილეობს და მნიშვნელოვანი წვლილი შეაქვს ყველა  აქტივობაში

ანალიტიკური  შეფასება









განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება

შეფასების
კრიტერიუმები







საშუალოზე
დაბალი

   1ქ
საშუალო

    
      2ქ                        
კარგი


       3ქ
ძალიან  კარგი


       4ქ

მოსწავლე აღწერს წყლის გაწმენდის პროცესს, ადარებს ერთმანეთს სასმელად სუფთა წყალს  და  ქიმიურად სუფთა წყალს


ზოგჯერ
ძირითადად
ხშირად
ყოველთვის
მოსწავლე ადარებს ფოტოსინთეზისა და დიფუზიის მოვლენას ერთმაბნეთს









Комментариев нет:

Отправить комментарий